Log ind på Flextrafik app’en

Information om log ind:

Kunden har mulighed for at logge ind på to forskellige måder:

  • Med sit brugernavn (e-mailadressen du oplyste i forbindelse med oprettelsen), adgangskode og SMS-engangskode
  • Med MitID

Guide til log ind på Flextrafik app’en:

  1. Åben Flextrafik app’en
  2. Vælg på det trafikselskab rejsen ønskes i
  3. Kunden skal nu logge ind og har 2 muligheder for at logge ind:
    1. Med dit brugernavn (e-mailadressen du oplyste i forbindelse med oprettelsen), adgangskode og SMS-engangskode – følg punkt 4
    2. Med MitID – følg punkt 5
  4. Log ind med brugernavn:
    1. Udfyld felterne med dit brugernavn og adgangskode
    2. Vælg ”Log ind”
    3. Indtast den SMS-engangskode, som du modtager på det mobilnummer, du oplyste i forbindelse med oprettelsen. På både IPhone og Android kan du bruge funktionen for at automatisk udfylde med koderne fra SMS-beskeden
    4. Vælg ”Log ind”
    5. Du er nu logget ind og klar til at bestille

 

  1. Log ind med MitID:

    1. Udfyld dit bruger-id og kodeord til MitID som du plejer. Brug kodeviser eller MitID app for at godkende indlogningen. Hvis du bruger MitID-app skal du muligvis skifte tilbage til Flextrafik-appen når du har godkendt
    2. Du er nu logget ind og klar til at bestille

 

Guide til bestilling:

1.      Mine rejsemuligheder:

Vælg ”Bestil tur”- knappen under den kørselsordning, der ønskes at bestille       

2.      Fra/til – Rejseadresser:

  • Kunden udfyld adresserne, der ønskes at rejse fra og til. Dette gøres ved at indtaste adressen i redigeringsfeltet, og derefter vælge den ønskede adresse fra listen over forslag der vises- Du kan nøjes med at skrive vejnavn og nummer, og vælge korrekt kommune fra listen hvis der findes flere alternativer.
  • Bonusinfo: Hvis du ikke kender adressen og/eller ønsker at rejse til et Flextur-/Flextur Ung-knudepunkt, kan du aktivere kontakten under adressefelterne på knappen under adressefelterne og derefter skrive fx Bilka, Djurs Sommerland eller knudepunkt Viborg Sygehus i adressefeltet.
  • Vælg ”Fortsæt”

3.      Tidspunkt - Hvornår ønsker kunden at rejse:

  • Udfyld datoen, rejsen ønskes
  • Udfyld tidspunktet. Dette føres ved at vælge timer og minutter
  • Marker om du enten:
    • ønsker at blive afhentet (afgang)
    • ønsker at være senest fremme til (senest fremme)

 

4.      Detaljer - Udfyld information om din rejse:

 

Informationer om rejsen udfyldes:

  • Antal rejsende. Brug knapperne for at fjerne eller tilføje rejsende
  • Telefonnummer ved aflevering, hvis det er relevant
  • Hvilke servicer, her kan f.eks. være synshandicap, kufferter ol
  • Medbringes der hjælpemidler?

 

5.      Godkend – Godkend for at gennemføre din bestilling:

 

Tjek bestilling:

  • Hvis bestillingen ikke ser rigtig ud klik på Ret bestilling (markeret med Rødt) - følg fra punkt 2
  • Hvis bestillingen ser rigtig ud
    • Vælg betalingsmetoden (den måde du ønsker at betale for din tur på)
    • OBS: For at betale med Faktura skal kunden være oprettet til at benytte faktura.
    • Accepter, handelsbetingelserne er læst
    • Vælg ”Godkend”

6.      Kvittering:

  • Kunden har nu bestilt en rejse med Flextrafik og modtager en bekræftelse på mail. God tur!
    OBS: Kunden kan blive hentet -5/+20 min. i forhold til det oplyste afhentningstidspunkt på kvitteringen.

 

Andre muligheder/funktioner i nt.flextrafik.dk og Flextrafik app’en:

Følgende muligheder/funktioner kan alle findes under punkterne i menuen i øverste venstre hjørne:

  • Bestilling
  • Min bruger
  • Privatlivspolitik
  • Handelsbetingelser
  • Tilgængelighedserklæring
  • Hjælp
  • Log ud

Min bruger:

Under ’Min bruger’ kan kunden se og administrere sine oplysninger.

 

Opdater kontaktoplysninger:

Hvis kunden skifter mobilnummer, evt. fastnetnummer og/eller e-mailadresse, skal du:

  1. Klik ”Opdater kontaktoplysninger”
  2. Ret den eller de kontaktoplysninger, som ikke er opdateret
  3. Hvis det er mobil og/eller fastnetnummer, der skal opdateres, klik ”Gem ændringer”
  4. Hvis det er mail, der opdateres, klik ”Skift e-mailadresse” (vær opmærksom på e-mail er brugernavn)
  5. Kundens kontaktoplysninger er nu opdateret og gemt

Skift adgangskode:

Hvis du ønsker at skifte din adgangskode, skal du:

  1. Klik ”Skift adgangskode”
  2. Udfyld felterne (øverst på siden står hvilke krav koden skal opfylde)
  3. Klik ”Gem adgangskode”
  4. Kunden har nu skiftet sin adgangskode

 

 

Skift/opdater/tilknyt betalingskort:

Første gang der bestilles en rejse med betalingskort og betalingskort ikke er tilknyttet, bliver kunden automatisk henvist til at tilknytte et betalingskort.

 

  1. Klik ”Skift betalingskort”
  2. Udfyld felterne med betalingskortoplysninger
  3. Klik ”Gennemfør betaling”
    OBS: Det koster ikke noget at opdatere/tilknytte et betalingskort på nt.flextrafik.dk og/eller Flextrafik app’en
  4. Bekræft med MitID
    OBS: Der kan ikke bruges MitID papkort.
  5. Der modtager nu en e-mailbekræftelse på, at betalingskortoplysninger er opdateret eller tilknyttet

Slet bruger:

Man kan ikke slette sin bruger i Flextrafik app’en. Hvis brugeren ønskes slettet, skal kunden logge på nt.flextrafik.dk.

Mine rejser - rejseoversigt:

Under ’Mine rejser’ (nederst på siden) kan kunden se kommende rejser og allerede udførte rejser.

Der er også mulighed for at:

  • Detaljerne for kundens rejse – vælg den rejse du ønsker at detaljerne på
  • Bestille en returrejse – scroll ned under detaljerne og klik ”Bestil returrejse”
  • Kopiere rejsen, hvis du skal bruge samme rejse på en anden dag/andet tidspunkt - scroll ned under detaljerne og klik ”Kopier rejse”
  • Afbestille rejse – scroll ned under detaljerne og klik ”Afbestil rejse”


 

Afbestilling af rejse:

 

  1. Find rejsen, der skal afbestilles i rejseoversigten (under mine rejser, nederst på siden)
  2. Klik på rejsen, der skal afbestilles
  3. Scroll ned under rejsens detaljer
  4. Klik ”Afbestil rejse”
  5. Du modtager nu en bekræftelse på afbestillingen på e-mail

 

Log ud:

 

  1. Gå til menuen i øverste venstre hjørne
  2. Klik ”Log ud” nederst i menuen
  3. Klik ”log ud” i pop up
  4. Du er nu logget ud